Διαλεκτική Συστημική Εφαρμοζόμενη Επιστημολογία
Μέσα από θεωρητικές παρουσιάσεις, τη βιωματική διεργασία και δουλειά σε μικρές και μεγάλες ομάδες οι εκπαιδευόμενοι/ες υποστηρίζονται να συνδέσουν...
Επιμορφωτές: Μπράιλας Αλέξης (PhD, Ψυχολόγος, Συστημικός Ψυχοθεραπευτής)
Σωτηροπούλου Χαρά (Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας)
Διάρκεια: Οκτώβριος 2021 – Ιανουάριος 2022
12 δίωρες εβδομαδιαίες συναντήσεις (online), κάθε Δευτέρα 19:00-21:00. Σεβόμενοι τα υγειονομικά πρωτόκολλα, ενδεχόμενα θα διεξαχθούν
μία ή δύο συναντήσεις της ομάδας με φυσική παρουσία και βιωματικές δραστηριότητες.
Εκδήλωση ενδιαφέροντος έως τη Δευτέρα 18/10/2021
Το Εργαστήρι Συστημικής Ψηφιακής Αφήγησης: Ιστορίες που μας Aνθρωπεύουν είναι ένα πρόγραμμα που προσφέρεται εξ αποστάσεως και έχει στόχο του την ενδυνάμωση των συμμετεχόντων/ουσών μέσα από τη δημιουργία και το μοίρασμα αφηγήσεων με την αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων. Στη σύγχρονη εποχή που η τεχνολογία έχει μπει δυναμικά στη ζωή μας και μας προκαλεί και προσκαλεί σε προσαρμογή και αξιοποίηση των νέων μέσων και εργαλείων, η ψηφιακή αποτύπωση των εμπειριών μας έχει λάβει νέα μορφή. Στην καθημερινότητα άνθρωποιmαποτυπώνουν με βίντεο και φωτογραφίες στιγμές από τη ζωή τους, τις σκέψεις τους, τους προβληματισμούς τους, τις ιδέες τους… Ιδιαίτερα για τους νέους αυτή η δραστηριότητα είναι μέρος της φυσικής ροής των πραγμάτων, μιας και με αυτά τα εργαλεία έχουν μάθει να εκφράζονται.
Πώς, όμως, μπορούν να αξιοποιηθούν ουσιαστικά τα νέα ψηφιακά μέσα και να συμβάλλουν στην ενδυνάμωση ανθρώπων και ομάδων/κοινοτήτων; Πώς μπορούν να αξιοποιηθούν και να συμβάλλουν στην ανάπτυξη της ανθεκτικότητας και, τελικά, στη σύνδεση με τους άλλους και τον εαυτό; Η ψηφιακή αφήγηση αναφέρεται στη διαδικασία δημιουργίας και διαμοιρασμού προσωπικών ιστοριών, αφηγήσεων και «παραμυθιών», αξιοποιώντας τα νέα μέσα και το διαδίκτυο. Παράλληλα, η συστημική διάσταση τοποθετεί την ψηφιακή αφήγηση στο πλαίσιο μιας συλλογικής ομαδικής διεργασίας. Έτσι, η αφήγηση ιστοριών με την αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων μπορεί να αποτελέσει έναν τρόπο έκφρασης, δημιουργίας και συν-δημιουργίας της εμπειρίας και, τελικά, του εαυτού.
Μέσα από τη διεργασία δημιουργίας της ψηφιακής αφήγησης έχουμε τη δυνατότητα να αναγνωρίσουμε πλευρές μας και φωνές μας που δεν ήταν/είναι ιδιαίτερα ισχυρές, να αναδυθούν
νέες, να εντοπίσουμε, να αναγνωρίσουμε και να τιμήσουμε τις κυρίαρχες φωνές και αφηγήσεις μας, αφήνοντάς τες να πάρουν κι άλλες θέσεις και, τελικά, να εμπλουτίσουμε τη δράση μας, εμάς. Επιπλέον, η ομάδα, στο πλαίσιο της οποίας δουλεύουμε, συμβάλλει στην ανάπτυξη περισσότερων πλευρών, λειτουργεί ως ένα ασφαλές πεδίο επεξεργασίας, μοιράσματος και
συν-δημιουργίας, ενώ, ταυτόχρονα, αποτελεί και το ακροατήριο/κοινό αυτό που θα ακούσει προσεκτικά την ιστορία μας, θα τη νιώσει και θα την αναγνωρίσει, λειτουργώντας ως μάρτυρας της διαδρομής και, πιθανώς, της αλλαγής. Παράλληλα, μέσα από το εργαστήρι αποκτούμε δεξιότητες στη χρήση Η/Υ και τη δημιουργία ψηφιακής αφήγησης, ανακαλύπτοντας τη χαρά της δημιουργίας, καλλιεργώντας τη δημιουργικότητά μας και αναπτύσσοντας τις ικανότητές μας.
Στόχος του εργαστηρίου είναι η ενδυνάμωση των συμμετεχόντων/ουσών μέσα από τη δημιουργία και το μοίρασμα αφηγήσεων με την αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων. Μέσα από το εργαστήρι, οι συμμετέχοντες/ουσες θα έχουν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με τη συστημική προσέγγιση στην ψηφιακή αφήγηση, ώστε να μπορέσουν να την αξιοποιήσουν στη δική τους πρακτική με ανθρώπους και ομάδες. Παράλληλα, αποκτούν δεξιότητες στη χρήση Η/Υ και τη δημιουργία ψηφιακής αφήγησης, ανακαλύπτοντας τη χαρά της δημιουργίας, καλλιεργώντας τη δημιουργικότητά τους και αναπτύσσοντας τις ικανότητές τους.
Οι βάσεις πάνω στις οποίες στηρίζεται το όλο εγχείρημα είναι η συστημική ματιά, η αφηγηματική προσέγγιση και ο διαλογικός εαυτός, με την αξιοποίηση του βιωματικού τρόπου δουλειάς και της ενεργής συμμετοχής στην ομάδα. Η ομάδα ακολουθεί τις αρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων και αυτές της μετασχηματιστικής μάθησης. Το εργαστήρι έχει σχεδιαστεί και υλοποιείται εξ αποστάσεως με την παράλληλη αξιοποίηση σύγχρονων και ασύγχρονων μέσων.
Μέσα από τις 12 συναντήσεις που θα πραγματοποιηθούν, οι συμμετέχοντες μαθαίνουν τις θεωρητικές βάσεις και αποκτούν τις πρακτικές δεξιότητες, ώστε να δημιουργήσουν τις δικές τους ψηφιακές αφηγήσεις. Κάθε εβδομάδα θα υπάρχει μία θεματική με την οποία η ομάδα θα ασχολείται σε ένα θεωρητικό επίπεδο και, παράλληλα, θα υπάρχει και μια σύγχρονη συνάντηση συντονισμού και σύνδεσης (μέσω λογισμικού τηλεδιάσκεψης), στην οποία οι συμμετέχοντες/ουσες θα έχουν την ευκαιρία να λάβουν μέρος σε βιωματικές ασκήσεις και να μοιραστούν με την ομάδα. Ταυτόχρονα, σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος θα υπάρχει ανοιχτή επικοινωνία μεταξύ των συμμετεχόντων, αλλά και μεταξύ συμμετεχόντων και συντονιστών με ασύγχρονα μέσα (ενεργό φόρουμ συζήτησης). Παράλληλα, μέσα από αυτή τη διεργασία, οι συμμετέχοντες/ουσες εξοικειώνονται με την προσέγγιση της Συστημικής Ψηφιακής Αφήγησης, ώστε να μπορούν να την
αξιοποιήσουν στη δική τους πρακτική με ανθρώπους και ομάδες.
Για την ολοκλήρωση του προγράμματος είναι απαραίτητο οι συμμετέχοντες/ουσες να δημιουργήσουν τη δική τους ψηφιακή αφήγηση, είτε ατομικά είτε σε ζευγάρια ή μικρές ομάδες.
Για τη μελέτη της σχετικής βιβλιογραφίας είναι απαραίτητη η καλή γνώση Αγγλικών. Επίσης, είναι απαραίτητη η βασική εξοικείωση με τη χρήση Η/Υ και διαδικτύου
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς και, εν γένει, σε επαγγελματίες που δουλεύουν με ανθρώπινα συστήματα και κοινότητες (δεν απαιτείται προηγούμενη γνώση ή εκπαίδευση στη συστημική προσέγγιση). Το πρόγραμμα μπορούν να παρακολουθήσουν και οι φοιτητές αντίστοιχων κατευθύνσεων. Για τη μελέτη της σχετικής βιβλιογραφίας είναι απαραίτητη η καλή γνώση Αγγλικών. Επίσης, είναι απαραίτητη η βασική εξοικείωση με τη χρήση Η/Υ και διαδικτύου.
Πανεπιστημιακό πτυχίο σχετικής σχολής (παιδαγωγικά, ψυχιατρική, ψυχολογία, κοινωνικός λειτουργός κ.ο.κ.) ή πεδία ανάλογης κατεύθυνσης (ιατρική, παιδαγωγική, κοινωνιολογία, ανθρωπολογία) ή φοιτητές των αντίστοιχων σχολών
Ενημερωτικό έντυπο και ενότητες εργαστηρίου
Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με τη Γραμματεία του ΑΚΜΑ ή στο stories@akma.gr
Μέσα από θεωρητικές παρουσιάσεις, τη βιωματική διεργασία και δουλειά σε μικρές και μεγάλες ομάδες οι εκπαιδευόμενοι/ες υποστηρίζονται να συνδέσουν...
This seminar comprises an experiential workshop that offers a first experience with the systemic view of the human being...
Το Σεμινάριο Συμβουλευτικής Επαγγελματικού Ρόλου ( Σ.Σ.Ε.Ρ) απευθύνεται σε επαγγελματίες που η εκπαίδευσή τους στο ΑΚΜΑ τους έχει προετοιμάσει...
Η δραστηριότητα αυτή αποτελεί ουσιαστικό μέρος της προσωπικής θεραπείας των εκπαιδευομένων: εκπαίδευση για την προσωπική ανάπτυξη του θεραπευτή. Σε κάθε...
Το Σεμινάριο «Διαμορφώνοντας Συστημική Προσέγγιση» αποτελεί τη βασική Εκπαιδευτική Διεργασία του Αθηναϊκού Κέντρου Μελέτης του Ανθρώπου (ΑΚΜΑ)....
Το Σεμινάριο «Εξοικείωση με το Συστημικό Σκέπτεσθαι» αποτελεί τη βασική Επιμορφωτική Διεργασία του Αθηναϊκού Κέντρου Μελέτης του Ανθρώπου (ΑΚΜΑ)....
Το Σεμινάριο Θεραπείας Οικογένειας βοηθά τους/τις εκπαιδευόμενους/ες, μέσα από παρατήρηση μονόδρομου καθρέπτη, reflection team, συμμετοχή στη θεραπευτική ομάδα και...
H Επαγγελματική Επιμόρφωση στη Ψυχολογική Αξιολόγηση περιλαμβάνει τη χορήγηση και αξιολόγηση των παρακάτω προβολικών τεστ και ερωτηματολογίων προσωπικότητας :...
Το Εργαστήριο Διεργασίας Ομάδας (ΕΔΟ) απευθύνεται σε επιστήμονες που έχουν εμπειρία με ομάδες από την επαγγελματική τους δράση και...
Μέσα από μια σειρά βιωματικών ασκήσεων και «παιχνιδιών» θα μάθουμε μαζί τρόπους και εργαλεία δουλειάς σε αυτό το ιδιαίτερο...