Διεπαγγελματική Συμβουλευτική
This seminar comprises an experiential workshop that offers a first experience with the systemic view of the human being...
Επιμορφωτές: Μπράιλας Αλέξης (PhD, Ψυχολόγος, Συστημικός Ψυχοθεραπευτής)
Σωτηροπούλου Χαρά (Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας)
Διάρκεια: Ιανουάριος 2021 – Απρίλιος 2021
12 δίωρες εβδομαδιαίες συναντήσεις (online), Τετάρτη 19:00-21:00. Εφόσον το επιτρέψουν οι υγειονομικές συνθήκες, θα διεξαχθούν μία ή δύο δια ζώσης συναντήσεις της ομάδας με βιωματικές δραστηριότητες σε ανοικτό χώρο.
Το Εργαστήρι Συστημικής Ψηφιακής Αφήγησης: Ιστορίες που μας Aνθρωπεύουν είναι ένα πρόγραμμα που προσφέρεται εξ αποστάσεως με την αξιοποίηση σύγχρονων και ασύγχρονων μεθόδων. Η ψηφιακή αφήγηση αναφέρεται στη διαδικασία δημιουργίας και διαμοιρασμού προσωπικών ιστοριών, αφηγήσεων και «παραμυθιών», αξιοποιώντας τα νέα μέσα και το διαδίκτυο. Παράλληλα, η συστημική διάσταση τοποθετεί την ψηφιακή αφήγηση στο πλαίσιο μιας συλλογικής ομαδικής διεργασίας. Έτσι, η αφήγηση ιστοριών με την αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων μπορεί να αποτελέσει έναν τρόπο έκφρασης, δημιουργίας και συν-δημιουργίας της εμπειρίας και, τελικά, του εαυτού.
Μέσα από τις 12 εβδομάδες του προγράμματος, οι συμμετέχοντες/ουσες μαθαίνουν τις θεωρητικές βάσεις και αποκτούν τις πρακτικές δεξιότητες, ώστε να δημιουργήσουν τις δικές τους ψηφιακές αφηγήσεις. Η όλη προσέγγιση βασίζεται στη συστημική θεωρία και πρακτική, ενώ, το πρόγραμμα έχει έντονο βιωματικό χαρακτήρα και απαιτεί την ενεργή συμμετοχή των εκπαιδευομένων στις διαδικτυακές συναντήσεις της ομάδας. Για την ολοκλήρωση του προγράμματος είναι απαραίτητο οι συμμετέχοντες/ουσες να δημιουργήσουν τη δική τους ψηφιακή αφήγηση, είτε ατομικά είτε σε ζευγάρια ή μικρές ομάδες.
Στόχος του εργαστηρίου είναι η ενδυνάμωση των συμμετεχόντων/ουσών μέσα από τη δημιουργία και το μοίρασμα αφηγήσεων με την αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων. Μέσα από το εργαστήρι, οι συμμετέχοντες/ουσες θα έχουν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με τη συστημική προσέγγιση στην ψηφιακή αφήγηση, ώστε να μπορέσουν να την αξιοποιήσουν στη δική τους πρακτική με ανθρώπους και ομάδες. Παράλληλα, αποκτούν δεξιότητες στη χρήση Η/Υ και τη δημιουργία ψηφιακής αφήγησης, ανακαλύπτοντας τη χαρά της δημιουργίας, καλλιεργώντας τη δημιουργικότητά τους και αναπτύσσοντας τις ικανότητές τους.
Οι βάσεις πάνω στις οποίες στηρίζεται το όλο εγχείρημα είναι η συστημική ματιά, η αφηγηματική προσέγγιση και ο διαλογικός εαυτός, με την αξιοποίηση του βιωματικού τρόπου δουλειάς και της ενεργής συμμετοχής στην ομάδα. Η ομάδα ακολουθεί τις αρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων και αυτές της μετασχηματιστικής μάθησης.
Μέσα από τις 12 συναντήσεις που θα πραγματοποιηθούν, οι συμμετέχοντες μαθαίνουν τις θεωρητικές βάσεις και αποκτούν τις πρακτικές δεξιότητες, ώστε να δημιουργήσουν τις δικές τους ψηφιακές αφηγήσεις. Κάθε εβδομάδα θα υπάρχει μία θεματική με την οποία η ομάδα θα ασχολείται σε ένα θεωρητικό επίπεδο και, παράλληλα, θα υπάρχει και μια σύγχρονη συνάντηση συντονισμού και σύνδεσης (μέσω λογισμικού τηλεδιάσκεψης), στην οποία οι συμμετέχοντες/ουσες θα έχουν την ευκαιρία να λάβουν μέρος σε βιωματικές ασκήσεις και να μοιραστούν με την
ομάδα. Ταυτόχρονα, σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος θα υπάρχει ανοιχτή επικοινωνία μεταξύ των συμμετεχόντων, αλλά και μεταξύ συμμετεχόντων και συντονιστών με ασύγχρονα μέσα (ενεργό φόρουμ συζήτησης).
Παράλληλα, μέσα από αυτή τη διεργασία, οι συμμετέχοντες/ουσες εξοικειώνονται με την προσέγγιση της Συστημικής Ψηφιακής Αφήγησης, ώστε να μπορούν να την αξιοποιήσουν στη δική τους πρακτική με ανθρώπους και ομάδες.
Για την ολοκλήρωση του προγράμματος είναι απαραίτητο οι συμμετέχοντες/ουσες να δημιουργήσουν τη δική τους ψηφιακή αφήγηση, είτε ατομικά είτε σε ζευγάρια ή μικρές ομάδες.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς και, εν γένει, σε επαγγελματίες που δουλεύουν με ανθρώπινα συστήματα και κοινότητες (δεν απαιτείται προηγούμενη γνώση ή εκπαίδευση στη συστημική προσέγγιση). Το πρόγραμμα μπορούν να παρακολουθήσουν και οι φοιτητές αντίστοιχων κατευθύνσεων. Για τη μελέτη της σχετικής βιβλιογραφίας είναι απαραίτητη η καλή γνώση Αγγλικών. Επίσης, είναι απαραίτητη η βασική εξοικείωση με τη χρήση Η/Υ και διαδικτύου.
Πανεπιστημιακό πτυχίο σχετικής σχολής (παιδαγωγικά, ψυχιατρική, ψυχολογία, κοινωνικός λειτουργός κ.ο.κ.) ή πεδία ανάλογης κατεύθυνσης (ιατρική, παιδαγωγική, κοινωνιολογία, ανθρωπολογία) ή φοιτητές των αντίστοιχων σχολών
Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με τη Γραμματεία του ΑΚΜΑ εδώ
This seminar comprises an experiential workshop that offers a first experience with the systemic view of the human being...
Η δραστηριότητα αυτή αποτελεί ουσιαστικό μέρος της προσωπικής θεραπείας των εκπαιδευομένων: εκπαίδευση για την προσωπική ανάπτυξη του θεραπευτή. Σε κάθε...
Το Σεμινάριο «Διαμορφώνοντας Συστημική Προσέγγιση» αποτελεί τη βασική Εκπαιδευτική Διεργασία του Αθηναϊκού Κέντρου Μελέτης του Ανθρώπου (ΑΚΜΑ)....
Το Σεμινάριο «Εξοικείωση με το Συστημικό Σκέπτεσθαι» αποτελεί τη βασική Επιμορφωτική Διεργασία του Αθηναϊκού Κέντρου Μελέτης του Ανθρώπου (ΑΚΜΑ)....
Το Σεμινάριο Συμβουλευτικής Επαγγελματικού Ρόλου ( Σ.Σ.Ε.Ρ) απευθύνεται σε επαγγελματίες που η εκπαίδευσή τους στο ΑΚΜΑ τους έχει προετοιμάσει...
Το Σεμινάριο Θεραπείας Οικογένειας βοηθά τους/τις εκπαιδευόμενους/ες, μέσα από παρατήρηση μονόδρομου καθρέπτη, reflection team, συμμετοχή στη θεραπευτική ομάδα και...
Μέσα από θεωρητικές παρουσιάσεις, τη βιωματική διεργασία και δουλειά σε μικρές και μεγάλες ομάδες οι εκπαιδευόμενοι/ες υποστηρίζονται να συνδέσουν...
H Επαγγελματική Επιμόρφωση στη Ψυχολογική Αξιολόγηση περιλαμβάνει τη χορήγηση και αξιολόγηση των παρακάτω προβολικών τεστ και ερωτηματολογίων προσωπικότητας :...
Το Εργαστήριο Διεργασίας Ομάδας (ΕΔΟ) απευθύνεται σε επιστήμονες που έχουν εμπειρία με ομάδες από την επαγγελματική τους δράση και...
Μέσα από μια σειρά βιωματικών ασκήσεων και «παιχνιδιών» θα μάθουμε μαζί τρόπους και εργαλεία δουλειάς σε αυτό το ιδιαίτερο...