Αποτελεί μια συνθετική διεργασία ένταξης των δύο σεμιναρίων, θεραπείας οικογένειας και θεραπείας ομάδας, σε ένα ενιαίο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Ούτως ή άλλως η οικογένεια αποτελεί την πρωταρχική ομάδα στη ζωή του ανθρώπου, αλλά και σε κάθε ομάδα εισέρχεται η δυναμική της οικογένειας των συμμετεχόντων μελών της. Αυτό, καθιστά ικανότερους τους εκπαιδευόμενους, ακόμα και όταν συμμετέχουν σε ατομική συμβουλευτική ή ψυχοθεραπεία, να έχουν στο νου τους την αρχή του όλου, που μπορεί να είναι μεγαλύτερο ή και μικρότερο από το άθροισμα των μερών του. Επίσης, να αντιλαμβάνονται πως υλοποιούνται οι αρχές της διαλεκτικής, πώς όλα τα μέρη ενός συστήματος συνδέονται με όλα, και πως οι διαφορές και αντιθέσεις μπορούν να οδηγούν με αλληλοδιείσδυση, σε αρμονία, και με νέες διαφορές σε μία σπειροειδή ανελικτική (ανωτροπική θα έλεγαν οι δάσκαλοί μας Γιώργος και Βάσω Βασιλείου) πορεία. Η εκπαιδευτική Ομάδα, με το σημαντικότερο εργαλείο που είναι η σχέση των μελών της, συμμετέχει με τους εκπαιδευόμενους σε ένα ταξίδι συνεξέλιξης, στο οποίο θα συμμετέχουν και οι συμβουλευόμενοι και θεραπευόμενοι ή τα μέλη της κοινότητας με τα οποία θα συνεργάζονται, εντός και εκτός του ΑΚΜΑ. Η διδακτική θεραπεία κυρίως ομάδας και η βιωματική εκπαίδευση με τη γνωστικοσυναισθηματική απαρτίωση που τις συνοδεύει, θα συμπληρώνεται με την ποικίλη δραστηριότητα σε διαφορετικά πλαίσια, αλλά και την εποπτεία και διεπαγγελματική συμβουλευτική.
Οι βιολογικοί, ψυχολογικοί, κοινωνικοί, οικονομικοί και πολιτιστικοί παράγοντες με τις μεταξύ τους αλληλεπιδράσεις που οδηγούν σε ένα πολυφωνικό διάλογο ποικίλων ρόλων και ιδιοτήτων του εαυτού του καθενός, μέσα από επικοινωνία και αναστοχαστικές διεργασίες και των ομάδων στις οποίες συμμετέχουν, μπορεί να οδηγήσουν στο επιθυμητό μεγάλωμα και σε συνεξελικτικές σχέσεις.
Το Σεμινάριο έχει κυρίως βιωματικό χαρακτήρα και βοηθά στην μάθηση και άσκηση των μελών στο να καταλαβαίνουν τη διεργασία ομάδας στα πολλαπλά επίπεδα στα οποία αναπτύσσεται στο εκάστοτε πλαίσιο της και να αναπτύσσουν τον εαυτό τους στον ρόλο του συντονιστή της διεργασίας που από θέση ευθύνης (θεραπευτικής, εκπαιδευτικής ή συμβουλευτικής) φροντίζει για την κατάλληλη θεμελίωση και ανάπτυξή της και δρα ως θετικός καταλύτης που συμβάλλει λειτουργικά στην πορεία της ομάδας προς τον στόχο της
Επίσης, η εκπαίδευση στη Θεραπεία Οικογένειας βοηθά τους/τις εκπαιδευόμενους/ες, μέσα από παρατήρηση μονόδρομου καθρέπτη, αναστοχαστική ομάδα, συμμετοχή στη θεραπευτική ομάδα πρακτική εντός και εκτός ΑΚΜΑ και ομαδική εποπτεία, να κατανοήσουν τη δυναμική της οικογένειας και να ψηλαφίσουν/υλοποιήσουν θεραπευτικές προσεγγίσεις. Ταυτόχρονα, στο θεωρητικό του μέρος, που βασίζεται στη Διαλεκτική Συστημική Προσέγγιση, συνδέουν την παρατήρηση και τις θεραπευτικές μεθόδους και τεχνικές με τις σχολές και αναζητήσεις της Συστημικής Θεραπείας Οικογένειας, όπως αυτές εξελίσσονται έως και σήμερα.
Το σεμινάριο Συστημική Ψυχοθεραπεία Οικογένειας και Ομάδας απευθύνεται σε επιστήμονες που θέλουν να θεμελιώσουν και να αναπτύξουν περαιτέρω τις δεξιότητες να αξιοποιούν τη διεργασία ομάδας και τη δυναμική της οικογένειας ως εργαλείο για εκπαίδευση, πρόληψη, συμβουλευτική και ψυχοθεραπεία, στα επαγγελματικά τους πλαίσια, σε κοινότητες, σε θεραπευτικά ή εκπαιδευτικά
κέντρα, ή και άλλους οργανισμούς.
Στο τριετές σεμινάριο εντάσσονται, όσοι έχουν ολοκληρώσει επιτυχημένα αφενός την εκπαίδευσή τους στο Σεμινάριο «Διαμόρφωσης της Συστημικής Σκέψης» και στο Σεμινάριο «Διαλεκτική Συστημική Εφαρμοζόμενη Επιστημολογία», και αφετέρου συμμετέχουν δεσμευμένα σε διδακτική Θεραπεία Ομάδας.