Εργαστήριο με την Elspeth McAdam
Παρασκευή 29 Μαΐου 2015,
ώρα: 15.00 – 19.00.
για τους εκπαιδευόμενους και τα μέλη του δικτύου του ΑΚΜΑ.
Χώρος διεξαγωγής: Αίθουσα “Α. Λευκαδίτης”, στο Κτίριο Διοίκησης του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων.
Πτολεμαίου 1, Πλατεία Προσκόπων, Αθήνα
Διοργάνωση: ΑΚΜΑ
Η Elspeth McAdam, παιδοψυχίατρος και συγγραφέας, μαζί με τον Peter Lang του βιβλίου “Appreciative Work in Schools-Generating Future Communities”, έρχεται για δεύτερη χρονιά στην Αθήνα, προσκεκλημένη του ΑΚΜΑ, για έναν ακόμη κύκλο δουλειάς και εμβάθυνσης σε θέμα που αφορά την κοινή προσπάθεια των ανθρώπων που συμμετέχουν στο δίκτυο του ΑΚΜΑ, με παρεμβάσεις σε ομάδες και κοινότητες που όλο και περισσότερο δυσκολεύονται: οικογένειες, εργασιακές ομάδες, σχολικές κοινότητες, ευρύτερες κοινότητες.
Η Elspeth McAdam συνεχίζει να αξιοποιεί την εξέλιξη των νευροεπιστημών στο να αναπτύσσει τον τρόπο δουλειάς της μέσα από την αναγνώριση και αξιοποίηση του θετικού (appreciative approach). Έχει να μοιραστεί με τους ανθρώπους του ΑΚΜΑ πρόσφατες εμπειρίες της από παρεμβάσεις στην Ευρώπη και στην Αφρική και να εμπλουτίσει την εργαλειοθήκη μας με περισσότερες τεχνικές.
Ακόμα περισσότερο όμως το εργαστήριο, θα παρέχει την ευκαιρία να ενδυναμώσουμε το δίκτυο μας, αξιοποιώντας την προσέγγιση. Με αυτό το στόχο, δίνεται ανοιχτά η δυνατότητα σε καθέναν από τους συμμετέχοντες να φέρει μαζί του στο εργαστήριο έναν κοντινό του συνεργάτη ή ένα πρόσωπο από την οικογένειά του με στόχο την αξιοποίηση της προσέγγισης για αμοιβαία ενδυνάμωση και ανοίγματα προοπτικής.
Θα υπάρχει ζωντανή μετάφραση στα Ελληνικά.
Δηλώσεις συμμετοχών στο akma@otenet.gr ή στα τηλέφωνα 210.9880754 και 210.9813208.
H Dr. Elspeth McAdam, είναι Αγγλίδα Παιδοψυχίατρος και Appreciative Συστημική Θεραπεύτρια (=με την προσέγγιση που αναγνωρίζει και αξιοποιεί το θετικό) και Σύμβουλος Οργανώσεων.
Έχει εργαστεί με οικογένειες και παιδιά για 30 και πλέον χρόνια στο Βρετανικό Σύστημα Υγείας και με εκπαιδευτικούς σε σχολεία σ’ όλο τον κόσμο. Η επιστημονική της αναζήτηση και δράση επικεντρώνεται στη διαμόρφωση προσεγγίσεων και διαδικασιών μέσα από την οποία τα παιδιά διαμορφώνουν θετική αυτο-εικόνα και ως μέλη της οικογένειας και ως μέλη της σχολικής κοινότητας, αξιοποιώντας το μέγιστο του δυναμικού τους.
Την προσέγγισή της έρχεται να επιβεβαιώσει η πλούσια ανάπτυξη των νευροεπιστημών τα τελευταία χρόνια, με τις διαπιστώσεις για το τι συμβαίνει στους εγκεφάλους μας καθώς μιλάμε και συναλλασσόμαστε με τους άλλους και ειδικότερα για το πόσο άμεσα επηρεάζεται ο τρόπος που μαθαίνουμε από το πώς νιώθουμε και το πώς μας συμπεριφέρονται.
Το βιβλίο που έχει γράψει με τον Peter Lang για τη δουλειά στα σχολεία με την “Αppreciative approach” βρίσκεται υπό επανέκδοση. Έχει δημοσιεύσει πολλά άρθρα για τη δουλειά με τα παιδιά και τις οικογένειες και έχει παρουσιάσει τις ιδέες της σε συνέδρια σε όλο τον κόσμο.
Έχει εμπειρία δουλειάς με παιδιά του δρόμου και νέους που καταφεύγουν στη χρήση ναρκωτικών και αλκοόλ για να αποφύγουν τις δυσκολίες της ζωής, με προσωπικό φυλακών και φυλακισμένους και με την ανάπτυξη αποδυναμωμένων κοινοτήτων. Έχει προσκληθεί για παρεμβάσεις σε τέτοια θέματα στην Ινδία, στη Νότιο Αμερική, στην Αφρική και στην Ευρώπη.
Τα πρόσφατα χρόνια έχει συμβάλει σε μια μεγάλης κλίμακας δοκιμή αξιοποίησης αυτής της προσέγγισης στην πρόληψη του HIV στην Αφρική. Η δουλειά της με παιδιά με παραπτωματική συμπεριφορά έχει εξελιχθεί σε πρόγραμμα ψυχικής υγείας για παιδιά, οικογένειες, σχολεία και κοινότητες της Κεράλα στην Ινδία.