Επιμορφωτικό Σεμινάριο στην Εμψύχωση Ομάδων Εφήβων-Νέων
Επιστημονικά Υπεύθυνοι & Επιμορφωτές
Αντωνίου Αντώνης
Ψυχολόγος
Γιούργη Μαρία
Συστημική Ψυχοθεραπεύτρια – MSc., E.C.P. Εκπαιδεύτρια & Επόπτρια
Παύλος Σαλίχος
Ψυχολόγος M.A., Συστημικός Ψυχοθεραπευτής E.C.P.
2025
24 Φεβρουαρίου, 31 Μαρτίου, 28 Απριλίου,19 Μαίου 23 Ιουνίου, 7 Ιουλίου, 22 Σεπτεμβρίου, 20 Οκτωβρίυ, 24 Νοεμβρίου, 15 Δεκεμβρίου
ΑΚΜΑ Εξάρχεια
Δεληγιάννη 6, Μουσείο
Διάρκεια
10 τετράωρες, μηνιαίες, δια ζώσης συναντήσεις, Δευτέρες 10.00-14.00
Στόχος
Η Εμψύχωση Ομάδων Εφήβων και Νέων είναι ένα πεδίο δουλειάς, στο οποίο συνδυάζονται αρχές θεραπείας και εκπαίδευσης, χωρίς όμως να ταυτίζεται με κανένα από τα δύο. Οι ομάδες εμψύχωσης έχουν ως στόχο την ανάδειξη των δυνατών σημείων των νέων, την ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας, τη διευκόλυνση της ροής του σχετίζεσθαι και τη δημιουργία ενός ασφαλούς χώρου, στον οποίο τα μέλη της ομάδας μπορούν-μέσα από το μοίρασμα-να ταυτιστούν, να διαφοροποιηθούν και κατ’ επέκταση να εξελιχθούν.
Η ίδια η έννοια της εμψύχωσης δεν χωράει εύκολα σε έναν ενιαίο και περιεκτικό ορισμό. Ο τρόπος λοιπόν προσέγγισής της περνάει μέσα από την εκάστοτε επιστημολογική προσέγγιση και κυρίως από το εκάστοτε πλαίσιο αξιοποίησής της. Η δική μας επιστημολογική προσέγγιση είναι καταρχήν συστημική και διαλεκτική και μπορεί να εφαρμοστεί σε οποιοδήποτε πλαίσιο όπου δραστηριοποιούνται ή μπορούν να δημιουργηθούν ομάδες εφήβων και νέων. Συνοπτικά, η θεωρητική μας προσέγγιση στην εμψύχωση ομάδων εφήβων συνάδει με τη θεωρία της τριπλής εστίασης των D. Goleman και P. Senge (2015). Δηλαδή, εστίαση στον εαυτό (κατανόηση και σύνδεση με τον εσωτερικό μας κόσμο), εστίαση στον άλλο (κατανόηση και σύλληψη της πραγματικότητας των άλλων) και εστίαση στον έξω κόσμο (κατανόηση της αλληλεξάρτησης των συστημάτων του ευρύτερου περιβάλλοντος).
Περιγραφή
Η ομάδα εκπαιδευτών/-τριών του σεμιναρίου αξιοποιεί την 7ετή εμπειρία της στην υλοποίηση ομάδων εμψύχωσης εφήβων στο ΑΚΜΑ, καθώς και την εμπειρία του κάθε εκπαιδευτή στη δουλειά με ομάδες εφήβων και νέων σε διαφορετικά πεδία. Στο συγκεκριμένο σεμινάριο, μέσα από μια σειρά βιωματικών ασκήσεων και «παιχνιδιών» θα έρθουμε σε επαφή με τρόπους δουλειάς με ομάδες εφήβων. Αξίζει να σημειωθεί ότι προσεγγίζουμε την έννοια του παιχνιδιού με το βάθος και την σοβαρότητα που ενέχει η θέαση του «ως έναν ξεχωριστό και άκρως ενδιαφέροντα παράγοντα στον βίο και στις πράξεις του κόσμου», όπως χαρακτηριστικά γράφει ο Johan Huizinga (1989). Οδηγός μας θα είναι η πληροφορία και η εμπειρία από την επαγγελματική μας δράση -εκπαιδευτών αλλά και εκπαιδευομένων-, η διεργασία της ίδιας της ομάδας, καθώς και η σχετική θεωρία, με την οποία θα χτίζουμε και θα συν- διαμορφώνουμε γέφυρες μέσα από την ενεργό συμμετοχή και το βίωμα όλων των συμμετεχόντων. Στόχος είναι να δοκιμάσουμε εργαλεία και μεθόδους, τα οποία έχουν εφαρμογή στο σήμερα, και να επιτρέψουμε να αναδυθούν νέοι ρόλοι και δεξιότητες που απαιτούνται για την καλύτερη αξιοποίηση του δυναμικού μας.
Θεματικές συναντήσεων
Ενδεικτικά, κάποιες από τις θεματικές των συναντήσεων είναι:
– Η διαμόρφωση συμβολαίου συνεργασίας με ομάδες εφήβων και νέων
– Η επίδραση της οικογένειας και της ομάδας συνομηλίκων στη ζωή των εφήβων
– Η διαχείριση και αξιοποίηση της κρίσης στην ομάδα
– Η ανάδειξη και η ενδυνάμωση σημαντικών σχέσεων και ρόλων στο αναπτυξιακό στάδιο της εφηβείας
– Η προσαρμογή στο εκάστοτε πλαίσιο στο οποίο έχουμε κληθεί να δράσουμε ως εμψυχωτές /-τριες ομάδων εφήβων, τόσο ως προς τους στόχους που υπηρετεί το πλαίσιο αυτό,όσο και προς τα ειδικότερα χαρακτηριστικά του.
Ακαδημαϊκές Προϋποθέσεις
Προϋπόθεση για συμμετοχή αποτελεί η βασική εξοικείωση με αρχές διεργασίας ομάδας, αφού αυτό θα είναι και το βασικό μας εργαλείο δουλειάς.
Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με τη Γραμματεία του ΑΚΜΑ

Απολογισμός, αναστοχασμός και μια ματιά στο μέλλον
Δεκέμβριος 2024