Διονύσης Σακκάς
Ψυχίατρος
Κυριακή Πολυχρόνη
Ψυχολόγος
Γιώργος Γουρνάς
Ψυχίατρος
Μίνα Τοδούλου – Πολέμη
Ψυχολόγος
Σοφία Αθανασιάδου
Ψυχοθεραπεύτρια
Δήμητρα Κοτορού
Παιδοψυχίατρος
Γάκου Βέτα
Ψυχοπαιδαγωγός
Ψυχοπαιδαγωγός
Σακκά Αλιφραγκή Μαρία
Ψυχοθεραπεύτρια
Ψυχοθεραπεύτρια
Ασημογιώργος Γιώργος
Κοινωνικός Λειτουργός
Κοινωνικός Λειτουργός
Χαραλαμπόπουλος Βασίλης
Ψυχοθεραπευτής
Ψυχοθεραπευτής
Σιγάλας Ιωάννης
Παιδοψυχίατρος
Παιδοψυχίατρος
Τσουνάκη Μαλβίνα
Ψυχολόγος
Ψυχολόγος
ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΠΟΠΤΩΝ - ΔΙΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ
Το πρόγραμμα επιμόρφωσης εποπτών ή διεπαγγελματικών συμβούλων είχε συνολική διάρκεια 300 ωρών και διεξήχθη στην περίοδο 2019 – 2022. Οι εκπαιδευόμενοι συμπλήρωσαν 180 ώρες ατομικής και ομαδικής εποπτείας, ως επόπτες, με επίβλεψη, την περίοδο 2023-2024.
Κύριος εκπαιδευτής ήταν ο Διονύσης Σακκάς, ο Γιάννης Σιγάλας ήταν συνεκπαιδευτής, ενώ στην εκπαιδευτική διαδικασία συμμετείχαν και άλλα έμπειρα στελέχη του ΑΚΜΑ. Ως εκπαιδευόμενοι συμμετείχαν 8 έμπειροι συστημικοί θεραπευτές.
Αφορούσε την άσκηση εποπτείας ή διεπαγγελματικής συμβουλευτικής σύμφωνα με τη Διαλεκτική – Συστημική Επιστημολογική Προσέγγιση, στην οποίαν στηρίζονται όλες οι θεραπευτικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες του ΑΚΜΑ. Ήταν προσαρμοσμένο στις προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Οικογενειακής Ψυχοθεραπείας (European Family Therapy Association – EFTA).
Οι Επόπτες που αποφοίτησαν από το πρόγραμμα ήσαν οι Αντωνίου Αντώνης, Γιούργη Μαρία, Ζερβάνος Γιάννης, Καττή Αθανασία, Πίσχος Χάρης, Σαλαβού Βαρβάρα, Φουστέρης Βαγγέλης.
Η παρουσία του συναδέλφου και φίλου Βασίλη Δούρου πλούτισε την ομάδα με το συναίσθημα, τις γνώσεις και την εμπειρία του, πριν την οδυνηρή του απώλεια.
Βασικές αρχές του προγράμματος ήσαν οι εξής:
- Οι εκπαιδευόμενοι έπρεπε να έχουν ολοκληρώσει την προσωπική τους θεραπεία και να έχουν πολυετή εμπειρία ως θεραπευτές.
- Η εκπαίδευση αφορούσε τόσο την ομαδική, όσο και την ατομική εποπτεία.
- Ήταν βιωματικό. Οι εκπαιδευόμενοι συμμετείχαν ενεργά με συμμετοχή σε κατάλληλα σχεδιασμένες ασκήσεις και με κατάθεση συναισθημάτων και προσωπικών εμπειριών. Ανέπτυξαν ομαδική διεργασία μεταξύ τους.
- Αξιοποιήθηκε μαγνητοσκοπημένο ή μαγνητοφωνημένο υλικό από εποπτείες, που είχαν διεξάγει οι εκπαιδευόμενοι.
- Έγινε χρήση του διαδικτύου.
- Οι εκπαιδευόμενοι συμμετείχαν σε τακτικές συναντήσεις ομαδικής εποπτείας.
- Συζητήθηκε η διεθνής βιβλιογραφία, για θεωρητικά, δεοντολογικά και νομικά ζητήματα. Δόθηκε σχετική βιβλιογραφία.
- Κάθε εκπαιδευόμενος ετοίμασε μια θεωρητική μελέτη, πάνω σε ένα θέμα σχετικό με την εποπτική διαδικασία. Οι εργασίες αυτές παρουσιάστηκαν στο 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχιατρικής Παιδιών και Εφήβων, καθώς και στο Εορταστικό Επιστημονικό Διήμερο για τα 60 χρόνια του ΑΚΜΑ.